2015. április 26., vasárnap

Battle of diaries

Heló mindenki!
Mivel olyan rég írtam már, most több könyv összehasonításáról lesz szó, ahogy a címben is olvashatjátok, naplókat fogok értékelni.
Nem, nem a Szent Johanna gimire, a Hűvösvölgyire kell gondolni.
A-aaaa, Hilla olyan szépen beleválasztott két könyvbe a gyerekkönyvtárből, hogy csak na.
Így történt, hogy most 10-12 éveseknek szóló könyveket fogok véleményezni... :)
Kezdjük is!

A vizsgált tárgyak: Egy zizi naplója, Egy ropi naplója

Mit kíván az első vádlott mondani?
 Nikki Maxwell nem csak új iskolát, de új életet is akar kezdeni. Itt a remek alkalom, hogy katasztrofális múltját maga mögött hagyva vagány, népszerű és menő csajként újjászülethessen. Csakhogy Nikki az a fajta lány, aki ebédnél magára önti a spagettit, minden csínytevésével lebukik, Halloween-re patkánynak öltözik, és az apja teherautójának tetején egy gigantikus műanyagcsótány ül. Már az első napokban magára haragítja az iskola legnépszerűbb üdvöskéjét, MacKenzie-t, aki aztán ádáz ellensége lesz, és beleszeret a jóképű Brandonba, aki látszólag észre sem veszi. Nikki életében nincsenek unalmas percek, és az élesnyelvű tini most megengedi, hogy belekukkants a naplójába!

 
A vádlott adatai:
Eredeti mű: Rachel Renée Russell: Tales from a Not-So-Fabulous Life
Eredeti megjelenés éve: 2009
Könyvmolyképző kiadó
Szeged, 2012
288 oldal
ISBN: 9789632456638
Fordította: Neset Adrienn

Mit kíván a második vádlott mondani?
„Egy napon híres leszek, de egyelőre itt dekkolok a felső tagozatban egy csapat idióta társaságában.”
Gyereknek lenni tényleg gáz. Senki nem tudhatja ezt jobban Greg Heffleynél, hiszen a felső tagozatban rohad, ahol méreten aluli nebáncsvirágok teremnek az olyan izompacsirták között, akik már rég borotválkoznak.

A vádlott adatai: 
 Eredeti mű: Jeff Kinney: Diary of a Wimpy Kid 
Eredeti megjelenés éve: 2007
Könyvmolyképző, Szeged, 2012
224 oldal 
keménytáblás
ISBN: 9789632450810
Fordította: Szabados Tamás 
Illusztrálta: Jeff Kinney

Mit kíván a felperes mondani?
Nem is tudom, hogy külön-külön értékeljem-e őket, vagy hasonlítsam össze, úgyhogy majd ahogy jön az ihlet, pötyögök.

A zizi naplója elvileg 10 éves kortól ajánlott. Azonban, még most sincs fogalmam arról, hogy Nikki és barátnői mégis mennyi idősek lehetnek. Leírja, hogy felsőbe járnak, eddig minden oké (ha az ottani oktatási rendszer is kb. így van, mint itt), de egy felsős komolyan minden hétvégén elmegy bulizni, magas sarkút hord a suliban és folyton sminkeli magát? Nálam ez egy nagy kavarodás volt, úgyhogy kénytelen voltam megelégedni azzal, hogy kábéhábé tini lehet a főszereplő.
 Mi az a kéz?!

A ropi naplójánál sem tudtam pontosan, hogy mennyi idős Greg, de valahogy ott kevésbé zavart ez.
Mivel nem egyszerre olvastam el az egész sorozatot - most épp a Pechszéria lapjait forgattam át - nem biztos, hogy a többit olyan jól fel tudom idézni az agyacskámban, hogy minden pontos legyen, de azért próbálkozom.

 Szóval Greg ebben a részben is önző és egoista, ráadásul észre sem veszi magát, de épp ezért szeretem. Az első pár résznél szinte abba sem hagytam a nevetést, csak amikor becsuktam a könyvet. Az ember ezt hinné, hogy a 8. résznél az író már kifogyott a poénokból, már csak ideges mosolyokra futja majd... Hát nem! Tény, hogy már nem folyamatosan kacagtam, de volt egy olyan rész, ami mindenért kárpótolt, ott szabályosan sírtam a röhögéstől, szegény családom csak úgy nézett, hogy "ezt meg mi lelte"? Aztán, amikor ők is a kezükbe vették, megértették vihorászásom okát, nekik is nagyon tetszett. :D

A zizinél nem voltak ekkora nevetések, sőt, Nikki kifejezetten idegesítő volt számomra, ami teljesen elrontotta a hangulatot. De a legidegesítőbb, ahogy minden oldalon legalább egyszer visszaszól valamelyik szivatójának, de csak gondolatban és mindig-de mindig- de mindiiiiig leírja azt a bizonyos mondatot, hogy " persze ezt senki sem hallota, mert csak a fejemben mondtam" Mindig! Aztán a lány barátnői, Chloe és Zoey valami ritka debilek. Nem tudom, hogy honnan szalajtották őket az ötleteikkel, meg a vihogásukkal együtt. Oké, hogy tíz éveseknek való, de hé, egy értelmesebb 10 évest úgyan úgy idegesít ez a két kis liba. A tesóját, Briannát viszont nagyon bírtam, a fogtündéres részek tényleg viccesek voltak, ott azért nevetgéltem. MacKenzie olyan szinten gyerekes, hogy már inkább átugrottam a monológjait, viszont az első részben a fürdőszobás jelenet nagy kedvencem.
A Brandon szál semennyire nem jött át nekem, az a fiú is idegesítő volt, mind azzal a három mondatával, amúgy csak annyit tudunk róla, hogy helyes, és aztadehelyes. Hmm, oké.

A ropi szereplőiről annyit, hogy Anya és Apa részeinél nagyon sokat kuncogtam, főleg a Csikimakis tetszett, hát kész voltam.
 Rodrickot nem szeretem, a való életben nagyon nem szeretem az igazságtalanságot, R meg, pff, nagyon elhiszi magáról, hogy ő a király.
Manny annyira édes, de közben okos, és fogalmam sincs, hogy mennyi idős, csak annyit tudok, hogy a 8. rész alatt semmit nem nőtt, de sebaj, így szeretjük.
Rowley szintén az egész sorozat alatt idegesített, nem tudom megmondani, hogy miért, reflexszerűen jött a dolog.


A külcsínről: a két könyv borítója nagyon hasonlít és nagyon tetszik. Teljesen napló hatása van. A rajzok, bár a Zizinél szebbek voltak, a Ropinál már azon is lehetett nevetni, ha csak az egyikre rápillantunk (#8. rész, 139. oldal. Az a rajz a halálom :D )

Az ítélet: A zizi naplóját bűnösnek nyilvánítom az alábbi pontokban:

- a főszereplő idegesítő
-ha kevesebb vagy, mint 10 élvezni fogod
-debil barátnők
-nagyon vicces hugi
-érthetetlen szerelni szál
-délutáni képregénynek okés
 -(Jézusom, egy tíz éveseknek való könyvet értékelet :D)
5/3.5
A ropi naplóját bűnösnek nyilvánítom az alábbi pontokban:
- sírva fogsz rajta nevetni
-viccesek a rajzok
-imádni fogod a szereplőket
-könnyű olvasni
-minden korosztály számára jó választás
5/5
Remélem tetszett a bejegyzés, ha igen, osszátok meg a barátaitokkal, ismerőseitekkel, iratkozzatok fel, írjatok nekem.
Sziasztok! :)

3 megjegyzés:

  1. Szerelni szál? :D
    Amúgy jó lett :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Úristen, még most látom a hozzászólást!! O.o
      Az most már örökre "szerelni szál" marad, így határoztam... :DD

      Törlés
  2. Lányomnak is eszébe jutott ez és emlékezett rá, hogy az 1. Részben leírta. Megnézte és a 26. Oldalon írta, hogy 14 éves.

    VálaszTörlés