2015. április 3., péntek

Booktag, ahogy a nagyok csinálják!

Sziasztok! Most, hogy bloggerina karrierem beindult,és gőzerővel száguld előre (höhö, majdnem...)gondoltam, rögtön a második bejegyzésben rátérek erre a bizonyos Booktag dologra, ami mostanában nagyon népszerűvé vált a molyblogolók körében.

Tehát, kezdjük is:

1. kérdés:  Hol veszed a könyveidet?

Nos, általában Az Alexandrában, bár most a Lírába volt utalványom és a Librit is kedvelem. Röviden, mikor hol.

2. kérdés:  Előrendeltél már valaha könyvet?

Ümm, ha jól emlékszem nem, de most valószínű, hogy elő kell rendelnem, mert kifinomult ízlésemet egyelőre nem osztják a környékemen... Na jó, az igazság az, hogy csak elfogyott a raktárról. Ilyen az élet...



3. kérdés: Hány könyvet veszel havonta?
Ez változó. Van amikor egyet sem, de van, amikor az összekuporgatott könyv-pénzemből egyszerre többet is veszek.

4. kérdés:  Emlékszel, hogyan szeretted meg az olvasást?

Nagyon hamar megtanultam írni és olvasni, már középsőben gyártottam a szerelmesleveleket, persze a kiszemeltem még semmit nem értett belőle így szingli óvodás maradtam, nagy bánatomra. Tehát nem nehéz kitalálni, miért lettem könyvmoly... Viszont az első igazi olvasmányom, ami után rendszeresen kezdtem el nagyobb terjedelmű könyveket olvasni, az a Helka volt. Három napig meg sem tudtam szólalni a csodálattól. Azt hiszem 8-9 éves lehettem. Azóta falom a könyveket, és mostmár, nagy örömötökre meg is osztom veletek tapasztalataimat.

5. kérdés: Általában hol olvasol?

Mindenhol. Bár leginkább itthon. Vagy a suliban, amikor valami valóság-showról veszekednek az agyilag igen fejlett osztálytársaim a tanárokkal, vagy egymással. Aztááán, olvasok még ha várakozni kell pl.: orvosnál, szakkör előtt, a vacsira... Vagyis bárhol és bármikor.

6. kérdés:  Egyszerre szigorúan csak egy könyvet olvasol, vagy több is jöhet egyidejűleg?

Legalább két könyvet olvasok egyszerre, de van, hogy többet is. Ez azért szokott előfordulni, mert 1) vagy simán egyszerre kezdtem bele mindkettőbe, és felváltva olvasom őket, vagy 2) olvasni kezdek valamit, aztán félreteszem valamilyen okból és akkor jön a másik könyv, hogy "hééé, ha nem olvasol semmit, akkor itt vagyok ÉÉÉN!". És ekkor elkezdem olvasni a beszélő könyvemet...

7. kérdés: Melyik a kedvenc műfajod?

Az összes műfajt szeretem, de mostanában a kedvencem a fantasy. Ez ilyen rövid válasz lesz, mert fogalmam sincs, miért szeretem a kitalált, nem valóságos világokat...de nagyon szeretem őket.


8. kérdés:  Van olyan műfaj, amit a világért sem olvasnál?


Nincs, mindenevő vagyok. :)

9. kérdés: Van kedvenc könyved?

Naaaagyon nehéz választani, mintha azt kérdeznék az anyától, melyik gyerekemet szereti a legjobban... De azért mégis csak van pár könyv, ami kiemelkedik a többi remek könyv közül, ez pedig a Mercy Falls farkasai trilógia összes kötete. Erről lesz külön cikk is, szerintem ennél jobb könyv a világon nincs (legalábbis azok közül, amiket eddig olvastam)...Teljesen elvarázsolt a könyv hangulata, imádom az első szavától az utolsóig, még a szóközökbe is szerelmes vagyok.

10. kérdés: Milyen könyvet vettél utoljára?


 Azt hiszem, amit legutoljára vásároltam meg, az a Cseresznyepiros nyár volt.



11. kérdés: Jelenleg mit olvasol?


Stephenie Meyertől A burok az egyik olvasmányom, a másik pedig Sophie Kinsellától a Remember me? eredeti nyelven.




12. kérdés: Egymás mellett tartod a már elolvasott és a még olvasásra váró könyveidet?
Amiket mostanában szeretnék elolvasni, azok egy nagy kupacban vannak az íróasztalomon. Ha könyvtári a könyv és elolvastam, akkor az legalulra költözik, viszont ha saját könyv, akkor visszateszem a polcomra. 
13. kérdés: Az összes könyvet el akarod olvasni, ami a magánkönyvtáradban van?
Igen, úgy tervezem.
13+1. kérdés: Adományoztál már könyvet?
Persze. Egy karácsonyi akció része volt a könyvadományozás, én pedig odaadtam azokat a könyveimet, amikből kettő volt, vagy már elolvastam és tudtam, hogy többször már nem fogom.
Nos, ez lett volna a BookTag bejegyzésem, valószínűleg lesz még, más kérdésekkel, ha tetszett, +1-elj, ossz meg, iratkozz fel, írj nekem levelet!
További szép napot minden kedves olvasómnak, sziasztok! :)

1 megjegyzés:

  1. Jó lett ez is és meg kell mondjam az írási stílusod erősen emlékeztet az egyik barátnőmére :D

    VálaszTörlés